Заплахите за киберсигурността се фокусират върху получаването на достъп до чувствителни данни на организацията. За съжаление, това се нарича заплаха по причина. Обикновено нападателите искат да получат достъп, за да откраднат данни. Има много различни начини и причини, поради които нападателите искат да влязат в ИТ среда. Нека ги разгледаме по-отблизо.

Източници на заплахи за киберсигурността

Източниците на възникващи кибер заплахи и атаки са на пръв поглед безкрайни. Ще разгледаме някои от по-често срещаните източници на кибератаки.

Корпоративни шпиони

Един източник на кибер заплахи са корпоративните шпиони. Колкото по-голяма става вашата компания, толкова по-вероятно е конкурентите да искат да откраднат чувствителни данни. Киберпрестъпниците могат да пробият вашите системи за финансова или лична изгода. Когато става въпрос за опазване на търговските тайни, не забравяйте да вземете допълнителни предпазни мерки.

Недоволни служители

Друг източник за заплахи за киберсигурността са недоволните служители. Недоволен служител може да иска да открадне данни или информация, за да се върне обратно в организацията или с цел финансова печалба.

Хакери/киберпрестъпници

Хакерите или киберпрестъпниците са хора, които се стремят да използват уязвимостите и да нарушат критичната инфраструктура. В днешните медии терминът хакер има негативна конотация и истината е, че не знаем мотивацията им.

Това са само няколко елемента в пейзажа на заплахите за киберсигурност. Фактът е, че солидна стратегия и политика за информационна сигурност са от първостепенно значение за предпазване от хакери.

Защо е необходима защита срещу киберзаплахи?

Всеки инцидент със сигурността има разходи, свързани с него. Някои са по-големи, а други по-малки. Един от начините да предотвратите въздействие от загубата на данни или пробив на данни е да класифицирате вашите системи и информация.

Как да идентифицираме киберзаплахи?

Няма лесен отговор, когато става въпрос за защита и идентифициране на киберзаплахи. Първата стъпка е да се уверите, че разбирате основните видове киберзаплахи и да започнете да мислите за тях по отношение на това как те могат да повлияят на вашата организация.

Има няколко основни точки, когато става въпрос за защита срещу киберзаплахи. Първо и най-важно е да се уверите, че разбирате приложенията и данните във вашата среда и разходите, в случай на спиране на системите, загубата и течът на данни.

Ако имате план за възстановяване при бедствия, това е отличен старт. В крайна сметка киберзаплахата е вид бедствие. Уверете се, че разбирате добре анализа от ИТ одита, направен във вашата организация. Ако все още нямате такъв, това е първата и най-важна стъпка в защитата срещу кибер заплахи. ИТ одитът е преглед на ИТ системите, приложенията, операциите, тяхното управление и използването на данни и други свързани процеси на организацията. Откриването на заплахи не е лесно, но защитата на вашите активи, преди да бъдат експлоатирани, е страхотна първа защитна линия.

Системите за наблюдение във вашата среда са от решаващо значение за откриване на заплахи, преди да се появят или когато се появяват. От съществено значение е да имате система за наблюдение, която може да разбере изходното състояние на вашата среда и да ви предупреждава по подходящ начин за неща, които са извън границите на нормалното.

Най-добри практики за киберзащита за бизнеса

Ако искате да изградите своята киберзащита, ето някои области, които трябва да обмислите, когато измисляте стратегията си за смекчаване на киберзаплахите във вашата среда.

Образование и информираност на служителите

Потребителите са една от най-значимите слабости при изготвянето на стратегия за кибер защита. Инвестирането в програми за подпомагане на обучението и информираността на служителите никога няма да бъде пропилени средства. Много организации често пренебрегват тази област, тъй като тя може да бъде по-трудна за измерване и е по-малко осезаема от другите защитни механизми.

Мрежова сигурност

Мрежата, разбира се, е друга централна фокусна точка за хакерите. Инвестирането в мрежова сигурност е чудесен начин да започнете да гарантирате, че можете да смекчите тези заплахи. Силната мрежа е отлична защита срещу хакери. Тестването за проникване е задължително, когато става въпрос за откриване на слабостите във вашата мрежа и често се прави най-добре от неутрална трета страна. Понякога можем да бъдем заслепени за грешки, когато сме свикнали да виждаме едни и същи мрежи и системи.

Предотвратяване на злонамерен софтуер

Предотвратяването на злонамерен софтуер е чудесен начин да защитите вашите активи. Това, разбира се, се свързва с информираността и обучението на потребителите, но софтуерните инструменти могат да ви помогнат да предотвратите навлизането на злонамерен софтуер във вашата мрежа. Помислете за основни неща като гарантиране, че всички крайни точки имат инсталиран антивирусен и антизловреден софтуер, както и по-модерни системи, които да помогнат за спирането на злонамерения софтуер.

Архив (правилото 3-2-1)

В света на архивирането обичаме да говорим за правилото 3-2-1, за да помогнем за защитата на данните. То гласи, че трябва да имате 3 копия на вашите данни на 2 различни типа медии, като 1 е на различна локация.

Сигурна конфигурация

Има толкова много различни софтуерни части, които карат бизнеса да работи, да не говорим за софтуер, който контролира хардуера! Във всички случаи вашият доставчик на софтуер или хардуер вероятно има нещо, което наричат ​​ръководство или списък с най-добри практики за сигурна конфигурация. Винаги е добра идея да се уверите, че вашите компоненти са добре конфигурирани с оглед на сигурността.

Права на достъп

Тъй като знаем, че нашите служители често са мишена на толкова много киберзаплахи, е от съществено значение да управляваме техния достъп. Може би сте чували и за принципа на най-малко привилегии. Това означава, че трябва да гарантираме, че нашите потребители имат САМО нужните разрешения, за да изпълняват основните си работни функции, нищо повече и никакви привилегии, които е „хубаво да имат“.

Управление на инциденти

За съжаление, не е АКО имате кибер инцидент във вашата среда, а КОГАТО имате кибер инцидент. Ето защо е толкова важно да има процеси за управление на такива инциденти, така че ключовият персонал да знае точно какво да прави в случай на атака или пробив. В основата на управлението на инциденти са бързите реакции, предназначени да смекчат риска и щетите.

Мониторинг

Уверете се, че наблюдавате вашата среда, от вашата мрежа до вашите сървъри дори до вашата среда за архивиране. Да предположим, че наблюдавате архивирането и виждате, че то внезапно отнема повече време от обикновено. В този случай това може да е знак, че ransomware започва да криптира вашите данни.

Работа от вкъщи

Не забравяйте да имате ясна политика за това какви дейности са разрешени на корпоративни устройства, дори и у дома. Освен това, ако имате BYOD (Bring Your Own Device) политика, уверете се, че има контроли за защита на техните системи от злонамерен софтуер.

Кои са основните киберзаплахи през 2021 г.?

Основните кибер заплахи през 2021 г. са:

  1. Криптиране на данни
  2. Облачни приложения и SaaS
  3. Мобилни устройства

Изпратете запитване