GOOGLE обяви на 27 април, че вече може да изпращаме заявки за премахване на резултати от търсенето с Google, съдържащи лична информация. Притеснява ли ви фактът, че вашият имейл адрес, телефонен номер или домашен адрес изскачат при търсене в най-голямата платформа?
В допълнение към премахването на лична информация, Google обмисля премахване на изображения на непълнолетни, фалшива порнография и друго нецензурно съдържание. Въпреки че изтриването на такива данни от Google Търсене, няма да премахне уеб страниците от интернет, това със сигурност ще отклони един от най-големите двигатели на трафика към тези сайтове.
You can now request removal of personal contact information like a phone number, email address, or physical address, as well as login info, from Google Search. Learn more: https://t.co/ZTFRtWlNKz
— Google SearchLiaison (@searchliaison) April 27, 2022
За да започнете процеса на премахване на лични данни от търсачката, посетете страницата на Google, превъртете наполовина надолу и щракнете върху синия бутон Стартиране на заявката за премахване/Start removal request. Първоначално ще бъдете попитани дали сте се свързали със собствениците на уебсайта. Не е необходимо да правите това, така че можете просто да докоснете Не, предпочитам да не го правя. Когато Google попита какво искате да премахнете, изберете: Лична информация, като идентификационни номера и лични документи.
След това можете да посочите какъв тип лична информация се показва в Google Търсене, като вашите данни за връзка или шофьорска книжка. Тези стъпки са само за премахване на резултати от активни уебсайтове; има отделен формуляр за попълване за кеширани страници. Поставете отметка в квадратчето, което показва, че съдържанието е активно/live. Следващият въпрос пита дали искането се отнася до doxxing, което Google определя като „информация за контакт, която се споделя със злонамерено или заплашително намерение или тормоз“.
След това Google изисква вашето пълно име, държава на пребиваване и имейл. Разрешено е да подавате заявки за сваляне само за резултати, отнасящи се до вас или някой, когото официално представлявате.
Наведнъж могат да бъдат изпратени до 1000 връзки. Google иска URL адреса на обидното съдържание или изображение и да споделите резултатите от търсенето, където се показва. За повече указания относно събирането на тези връзки вижте ръководството на Google за намиране на URL адреси на съдържание, URL адреси на изображения и URL адреси на страници с резултати от търсенето.
Прикачете екранна снимка към вашата заявка, показваща къде на уеб страницата се показва вашата лична информация. В края на формуляра ще бъдете помолени да споделите списък с подходящи думи за търсене, като вашето пълно име, псевдоним и моминско име. Имате възможност да споделите допълнителни подробности, преди да подпишете и изпратите заявката за премахване.
Трябва да получите имейл за потвърждение от Google, указващ, че заявката за премахване е получена. Не е ясно колко време ще отнеме прегледът на вашия случай, но Google ще ви уведоми, когато е решил да предприеме действия или да не направи нищо. Компанията обещава кратки обяснения за отказ и позволява повторно подаване на заявка.
Изпратете запитване
Внедряване на Zero Trust за повишена киберсигурност
В свят, пълен с кибератаки, важността на защитата на корпоративните мрежи и данни е по-критична от...
Как VPS (Virtual Private Server) може да промени вашия бизнес
Virtual Private Server (VPS) е мощно решение, което може да трансформира начина, по който вашата...
Ползите от облачните решения: Оптимизация на ресурсите и увеличаване на ефективността
Virtual Private Server (VPS) е мощно решение, което може да трансформира начина, по който вашата...
Процедура за управление на инциденти в сигурността на информационните системи и информацията
A. Класификация на инцидентите Класификация Примери Критичен – Над 80% от персонала...
Най-големите GDPR глоби през 2023
През 2023 г. срещу Meta, по-рано известна като Facebook, беше наложена безпрецедентна глоба,...
Каква е ролята на DPO?
Ролята на длъжностното лице по защита на данните (DPO) в рамките на институциите и органите на ЕС...
Попадат ли счетоводителите под обсега на новата Директива МИС2
Новата директива МИС2 изисква от счетоводните фирми да предприемат повече мерки за предотвратяване...
Какво представлява директивата МИС2 (NIS2) и как ще се отрази на вашата организация?
В тази публикация обсъждаме какво е МИС2, за какви видове организации се прилага, новите...
Ключовата роля на ИТ одитите за укрепване на киберсигурността в организацията
ИТ одитът е систематичен преглед и оценка на информационните системи, процесите и контролите на...
Всичко, което трябва да знаете за новия Закон за защита на лицата, подаващи сигнали
На 17 декември 2021 г. Европейският съюз представи Директивата за лицата, подаващи сигнали за...