Заплахите за киберсигурност са заплахи, които се фокусират върху получаването на достъп до чувствителните данни на организацията. За съжаление, това се нарича заплаха с причина. Обикновено нападателите искат да получат достъп, за да откраднат данни. Има много различни начини и причини, поради които нападателите искат да влязат в ИТ среда, така че нека ги разгледаме по-отблизо.

Източници на заплахи за киберсигурността

Изглежда, че източниците на възникващи кибер заплахи и атаки са безброй. Има всички видове причини и мотиви, поради които някой иска да пробие във вашата система. Нека да разгледаме някои от най-често срещаните източници на кибер атаки и да видим дали можем да се разровим малко по-дълбоко.

Корпоративни шпиони

Колкото по-голяма става вашата компания, толкова по-вероятно е конкурентите да искат да откраднат чувствителни данни. Киберпрестъпниците могат да направят опит за нарушаване на данни с цел финансова или лична изгода. Когато става въпрос за опазване на търговските тайни, не забравяйте да вземете допълнителни предпазни мерки.

Хактивисти

Ако се занимавате с активизъм по някаква причина, DDoS и хактивисти могат да атакуват уебсайта ви, за да докажат това. Тези киберпрестъпници може да искат да направят нещо толкова просто като опорочаване на уебсайта ви или може да искат да ви откажат от бизнеса.

Недоволни служители

Друг източник на заплахи за киберсигурността са недоволните служители. Недоволният служител може да иска да открадне данни или информация, за да се върне в организацията. Бивши служители киберпрестъпници могат да откраднат чувствителни корпоративни данни с цел финансова печалба.

Хакери / Киберпрестъпници

Хакерите или киберпрестъпниците са хора, които се стремят да използват уязвимости и да нарушават критична инфраструктура. В днешните медии терминът хакер има общо негативна конотация и истината е, че може да не знаем мотивацията им.

Това са само няколко елемента от пейзажа на заплахата за киберсигурността. Фактът е, че солидната стратегия и политика за информационна сигурност са от първостепенно значение за предпазване от хакери, независимо от мотивацията.

След като прегледахме профилите на участниците в заплахите, нека разгледаме някои видове кибер заплахи и как да се защитим от тях.

Чести киберзаплахи

Ето някои от най-често срещаните кибер заплахи, с които ще се сблъскате във вашата среда, и някои неща, върху които да помислите, когато се опитвате да защитите корпоративните си данни.

Злонамерен софтуер / шпионски софтуер

Първият тип кибер атака в тази категория е злонамерен софтуер / шпионски софтуер. В този сценарий кибер престъпниците ще се опитат да инсталират злонамерен софтуер, за да получат достъп до система или мрежа. Нека да разгледаме някои по-специфични видове зловреден софтуер.

–   Троянски кон (Trojan)

Троянският кон е един от най-класическите злонамеренi софтуерi и един от най-лесните за използване за достъп до среда. Троянецът изглежда като стандартен софтуер за крайния потребител, така че когато те мислят, че инсталират ново приложение, вашата мрежа получава специална изненада.

–   Ransomware

Ransomware в момента е една от най-активните части на зловреден софтуер наоколо. Постоянно виждате истории за рансъмуер в новините. Изискана форма на рансъмуер ще влезе във вашите компютърни мрежи и може да не прави нищо за известно време, което затруднява откриването.

Когато рансъмуерът се активира, той започва да блокира достъпа до вашите системи. На този етап единствената ви надежда е да възстановите системите си или да платите откупа.

–   Файлове за изтегляне

Drive-by изтеглянето е нежелано изтегляне на злонамерен софтуер, което се случва, докато потребителите не знаят. Тези кибер заплахи се предлагат с няколко различни вкуса. На първо място, потребителят може да изтегли софтуер, като щракне върху връзка или отвори имейл. На второ място, той може да се върже обратно с троянски кон, когато потребителят смята, че изтегля нещо законно, и се оказва злонамерен софтуер.

–   Измамен софтуер за сигурност

Няма нищо по-лошо от потребител, който смята, че е направил нещо нередно. Те могат да осъзнаят, че нещо не е наред с компютъра им и да се опитат да го поправят сами. Има много софтуерни пакети за самозащита, които изглеждат като че ще помогнат на крайния потребител, но в крайна сметка ще причинят повече вреда, отколкото полза.

Атаки за социално инженерство

Прекарахме много време в разговори за влизане на хакери във вашата мрежа. Сега, нека поговорим за хакери, които влизат в главите на вашия потребител. Тези атаки се наричат ​​социално инженерство. Може да бъде толкова просто, колкото някой, който представя, че работи в бюрото за помощ и иска от потребителя парола, или може да е много по-сложно.

Фишинг атаки

Фишинг атаката подвежда крайния потребител чрез кражба на идентификационни данни по имейл, текстово съобщение и др. Фишингът се случва, когато имейл връзката изглежда, че идва от легитимен сайт и ви моли да въведете данните си за вход.

Хомографски атаки

Хомографските атаки са интересни, защото карат потребителите да мислят, че се свързват с по-невинни системи. Хомографските атаки използват еднакви букви и цифри, за да направят нещата да изглеждат и да се чувстват легитимни – помислете за неща като смяна на главна буква I  с малка буква L в много шрифтове.

Атаки с парола

Друг вектор за атака е насочване на пароли към система. Има няколко различни начина да постигнете това.

–   Атака с груба сила

Атаката с груба сила продължава да генерира пароли и да прави опит за достъп до система. Систематично продължава да променя паролата, докато се намери правилната комбинация.

–   Атака по речник

Речниковата атака е малко по-различна. Вместо да се опитва на случаен принцип да разбере паролата, атаката на речника използва речник на често използвани пароли. Паролите са предназначени да бъдат защитени и запазени частни. Ако вашата парола е направена публично достояние при нарушаване на данни, променете я.

Защо е необходимо да се предпазваме от кибер заплахи?

Както можете да видите от този списък, в днешния пейзаж има много киберзаплахи. Жизненоважно е да се предпазите от тях, така че данните да не бъдат откраднати или компрометирани, а системите да останат достъпни за потребителите.

Всеки инцидент със сигурността има свързани разходи. Някои са по-големи, а други са по-малки. Един от начините да помогнете за определянето на потенциалното въздействие на загуба на данни или нарушаване на данните е да класифицирате вашите системи и данни.

Изпратете запитване